ärlighet varar längst!

Som många vänner vet så har jag inte mått så bra på den senaste tiden..
Jag har förlorat människor som jag har tyckt om för att jag inte har varit ärlig. Någonting som jag ångrar idag. Men man lär sig av sina misstag och idag känner jag mig starkare som person.

Kanske är det för att jag har efteråt varit ärlig mot dessa personer och sagt exakt vad jag känner och tycker. Sen om de inte vill läsa eller ta det till sig eller inte veta av mig, då är det deras problem men jag känner att jag hellre är ärlig och har sagt vad jag känner och sen mister dom, än att jag har varit oärlig och mister dom.

Som sagt, starkare har jag blivit på ett sätt som jag känner mig trygg i och just nu känner jag att jag vill satsa på livet än att gå runt och skaffa massa killar.
Förut så kände jag mig att jag kunde få vilken kille som helst på krogen, men någonting har hänt - och jag gillar det! Jag är inte ens intresserad av att ragga på krogen, visst det kanske är roligt att man får uppmärksamhet och så, men jag är inte ens intresserad och då blir det inte ens roligt. Som nu i helgen när jag och några vänner var ute så kom det fram en kille och fråga vad jag hette och självklart svarade jag, sen så sa han " vart har du varit hela mitt liv" och det var då jag vände på mig och dansade med mina tjejkompisar. I vanliga fall skulle jag ha blivit en liten äcklig fjortis och sagt något som " jag vet inte, nu är jag här" och fem minuter senare skulle vi ha kysst. Ja jag vet, det låter äcklig. Någonting har hänt. Känns helt sjukt bra!

Aja...
Snart går man ut gymnasiet. Då vill jag satsa på att skaffa ett jobb och sen en lägenhet, tar ett sappatsår sen är det väl plugga vidare som gäller. Lärare blir det nog! tror ni jag lyckas och orkar? :)

Hoppas allt blir bra!
/ Krissan

Kommentarer
Postat av: anna

hej! kul att få läsa om ditt liv såhär.... jag ska länka till dig! Saknade dock dig idag..... men vi får ses en annan dag.



Mycket prat om ärlighet och dyl.. hmmmm



KRAM

2009-01-22 @ 16:50:40
URL: http://krondahl.blogg.se/
Postat av: emelie

fan va alla tycker olika :S

2009-01-22 @ 20:19:15
URL: http://sensuellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0